O mně
Jmenuji se Karolína Pražáková.
Vystudovala jsem magisterský obor Sociální pedagogika na Filozofické fakultě Karlovy univerzity.
v gestalt terapii. Absolvovala jsem komplexní vzdělání v krizové intervenci, tříleté studium muzikoterapie, komplexní výcvik v sandplaying. Své vzdělání si průběžně rozšiřuji dalšími odbornými kurzy zaměřenými na práci s dětmi a rodinami.
Kromě
terapeutické praxe poskytuji služby telefonické krizové pomoci
na
anonymní krizové lince a jsem předsedkyní správní rady nadačního fondu The Prague Peak Education Fund.
V oblasti sociálních a terapeutických služeb pro děti a dospívající pracuji
16 let.
Pravidelně docházím na individuální supervize svojí práce k Mgr. Kamile Wawroszové (dětská klinická psycholožka a gestalt terapeutka), příležitostně na skupinové supervize pro dětské terapeuty k Mgr. Aleně Vávrové (dětská psycholožka a gestalt terapeutka) a terapeuty k Mgr. Ester Neumanové (psycholožka a gestalt terapeutka).
Pracovní zkušenosti
- od 2022 - soukromá terapeutická praxe
- od 2022 - krizová interventka anonymní krizové linky
- 2020 - 2023 -průvodkyně demokratickou kulturou na školách, odborná garantka pro problematiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, Multikulturní centrum Praha, z.s.
- 2015 - 2021 - dětská terapeutka, sociální pracovnice, vedoucí ambulantního centra pro děti, Dům tří přání, z.ú.
- 2016 - dosud - členka správní rady nadačního fondu, The Prague Peak Education Fund
- 2011 - 2015 - sociální pracovnice pro rodiny s dětmi - vedoucí služby, zástupkyně vedoucí komunitních programů, InBáze, z.s. a Integrační centrum Praha, o.p.s.
- 2008 - 2011 - terénní sociální pracovnice pro děti a dospívající, Jahoda, o.s.
Vzdělání
Univerzitní:
- 2010-2014 - Sociální pedagogika, magisterský program, FF UK
- 2005-2009 - Pedagogika, bakalářský program, FF UK
Terapeutické a další odborné vzdělávání:
- 2017-dosud - systemický psychoterapeutický výcvik v Gestalt terapii (Institut pro výcvik
v gestalt terapii) - 2023 - healing through play using the Oaklander model (K. Fried, S. Omar, G. Bagatin)
- 2023 - sebepoškozování a sebevražda (Mgr. B. Ernest, Mgr. P. Porubský)
- 2022 - psychoterapie dětí s poruchami chování (INDEPT)
- 2022 - práce s traumatem u dětí a dospělých (Společnost Podané ruce)
- 2021 - dítě v krizi (INDEPT)
- 2021 - počítačová metoda pro práci s dítětem, které zažilo rozvod rodičů (GAMES 4 THERAPY)
- 2021 - traumatizácia v detstve a zdravie v dospelosti (Slovenská psychiatrická společnosť SLS)
- 2020 - právní aspekty definice ohroženého dítěte (Kolumbus PM)
- 2020 - péče o děti v rozvodové situaci (INDEPT)
- 2020 - osmitýdenní kurz mindfulness (Právě teď, Jan Burian, PhD.)
- 2020 - sociálně-právní ochrana dětí (Mgr. Josef Smrž)
- 2019 - komplexní výcvik v sandplaying (INDEPT)
- 2019 - minimum z psychiatrie pro pracovníky v pomáhajících profesích (Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví)
- 2019 - semináře z cyklu psychopatologie pro dětské terapeuty (INDEPT)
- 2018 - terapie hrou, ceremonie a rituály (INSTEP)
- 2018 - problematika úzkosti a úzkostných poruch (Fokus, Praha)
- 2018 - náročné životní situace v životě dětí (NROS)
- 2017 - vedení dětské skupiny pro děti s problémovým chováním (Národní ústav pro vzdělávání)
- 2017 - trauma a traumatická krize (INSTEP)
- 2017 - praktická doporučení pro práci s dítětem s ADHD (Centrum pro rodinu a sociální péči)
- 2016 - základy systemické práce s dětmi a dospívajícími (HERMÉS Praha)
- 2015-2019 - muzikoterapie (Akademie Alternativa)
- 2015 - sociální práce s mládeží ohroženou elektronickým násilím a kriminalitou (Národní centrum bezpečnějšího internetu)
- 2015 - základy diagnostiky rodiny (Centrum pro rodinu a sociální péči)
- 2014 - 2015 - komplexní krizová intervence (Remedium)
- 2013 - rodinné mapy - sociální anamnéza a diagnostika rodiny (Člověk člověku)
- 2013 - studijní návštěva v Miláně School Inclusion for Migrant Children: a Networking Approach
- 2012 - principy efektivní komunikace s rodinou (GI)
- 2010-2011 - motivační rozhovory (PhDr. Jan Soukup)